Luhdan muotiketjut kehittyvät positiivisesti – vahva kansainvälinen kasvu jatkuu

Luhta-konsernin myynti kasvoi kaikilla vientimarkkinoilla vuonna 2016. Vahvin myynnin kasvu saatiin aikaan Saksassa. Kotimaassa vähittäiskauppaketjujen konseptikehitykset tuottivat tulosta ja niihin panostamista jatkettiin positiivisen kuluttajapalautteen kannustamana. Myynti Suomen vähittäismyymälöissämme kasvoi 6%.

Luhta–konsernin liikevaihto oli 246,7 miljoonaa euroa vuonna 2016. Edellisvuodesta liikevaihto kasvoi 2,15 prosenttia. Tilikauden liikevoitto oli 12,6  miljoonaa euroa. Yhtymä työllisti tilikaudella keskimäärin 1 678 henkilöä. Konsernin päämarkkinat ovat kotimaan lisäksi Saksassa, Ranskassa, Venäjällä ja Hollannissa. Yhtymän tunnetuimmat merkit ovat Luhta, Rukka, Icepeak, Torstai, Li-Ning, Ril’s ja Your FACE. Lisäksi yhtymään kuuluu muodin kokonaispukeutumiseen keskittynyt Aleksi 13 –vähittäiskauppaketju, rentoon sportswear-henkiseen pukeutumiseen keskittynyt Luhta Brand Store –ketju, naisten muotia tarjoavat Your FACE- ja Ril’s-myymälät, TopSport-urheilukauppaketju sekä edullisesti edellisten sesonkien mallistoja ja erikoiseriä kuluttajille tarjoavat Luhta Outlet –tehtaanmyymälät.