Luhta maailmanmestaruuskisojen sponsoriksi

Lahden kisoissa monta syytä juhlaan

Lahdessa järjestetään vuonna 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailut historiallisen seitsemännen kerran. Luhta jatkaa MM-kisojen vaatesponsorina monien aikaisempien vuosien malliin – tällä kertaa kisaorganisaatio puetaan Luhta- ja Icepeak-merkkien vaatteisiin.  Yritys on yksi Lahdessa 2017 järjestettävien hiihdon maailmanmestaruuskisojen pääyhteistyökumppaneista – Stora Enson lisäksi ainoa suomalainen.

Lahdessa järjestetään helmi-maaliskuussa 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailut historiallisen seitsemännen kerran. Suomessa hiihdon MM-kilpailut on järjestetty tätä ennen kuudesti Lahdessa: 1926, 1938, 1958, 1978, 1989 ja 2001. Tämä on uusi maailmanennätys: kisoja ei ole järjestetty missään muussa paikassa näin montaa kertaa kuin Lahden Salpausselällä. Erityisen hienoa on, että myös Lahdessa järjestettävien kisojen vaatettaja on edelleen paikallinen lahtelainen yritys.

Monta syytä juhlaan
Kyseessä on juhlakisat monesta eri näkökulmasta. Kisavuosi 2017 on Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuosi, ja kisojen kansainvälinen suomalainen sponsori, Luhta, täyttää 110 vuotta. Luhta- ja Icepeak-merkit näkyvät kisojen aikana laajasti koko hiihtoa seuraavalle yleisölle niin paikan päällä kuin television välityksellä. Yhdistetyn hiihdon kilpailuliivien lisäksi myös 2500 hengen kisaorganisaatio tulee pukeutumaan suomalaisvalmistajan vaatteisiin.

Luhta tunnetaan talvikisojen vaatettajana useiden vuosikymmenten ajalta. Yritys on pukenut maajoukkueurheilijat talviurheilukisoihin ja olympialaisiin mm. Zakopaneen, Squaw Valley:iin ja Osloon jo 1960-luvulta lähtien. Lahden kisojen virallisena vaatettajana Luhta on toiminut useilla vuosikymmenillä, MM-kisojen vaatettajana ensimmäisen kerran jo vuonna 1978.

Mahdollisuus MM-kisojen vaatetuskumppaniksi Luhdalle tarjoutui, kun One Way ei pystynytkään lunastamaan sopimusvelvoitteitaan.
– Mielellämme toimimme Lahdessa pidettävien kisojen vaatettajana. Kansainvälisten MM-sponsoripakettien myynnistä vastaava Tridem Sports –urheiluagentuuriyritys lähestyi meitä sanottuaan irti edellisen sopimuksen Lahden kisojen osalta. Luonnollisesti halusimme auttaa kisaorganisaatiota hankalassa tilanteessa ja lähdimme mukaan, vaikka täysimittaisesti emme yhteistyökumppanuutta pysty enää tässä vaiheessa hyödyntämään. Omassa kotikaupungissamme järjestettävien kisojen organisaation vaatettaminen on meille ehdottomasti kunnia-asia. Näkyvyyttä on kuitenkin meille luonnollisessa ympäristössä ja yhteyksissä luvassa, joten mielellämme olemme mukana, toteaa Luhta-konsernin toimitusjohtaja Vesa Luhtanen.