Luhta mukana Musiikkimuseossa

SUOMEN MUSIIKILLE OMA HALL OF FAME

Rakenteilla oleva moderni Musiikkimuseo Fame avaa ovensa vuoden kuluttua Pasilan aseman yhteyteen valmistuvan kauppa- ja elämyskeskus Triplan vetonaulana. Musiikin kunniagalleria saa arvoisensa puitteet museon sydämessä, missä historia ikään kuin herää henkiin uuden teknologian saattelemana. Virtuaalinen ja lisätty todellisuus tarjoavat museovieraalle ennen kokemattomia interaktiivisia musiikkielämyksiä, joita täydentää monipuolinen teemaravintola terasseineen. Luhta on yksi Musiikkimuseon kaupallisista kumppaneista. Triplassa Musiikkimuseon kanssa saman katon alla avaavat myymälänsä konsernin vähittäiskauppaketjuista Aleksi 13, Your Face, Luhta Brand Store ja Top Sport.

Suomen musiikin kunniagallerian ensimmäisten nimitysten julkistus lokakuun alussa toimi lähtölaukauksena myös Musiikkimuseon Famen osakeannille, jolla haetaan osakkaita kaupallisin tavoittein toimivalle uudenlaiselle museolle. Myös yhteistyökumppaneilla on keskeinen rooli toiminnan kannattavuuden varmistamisessa.

Musiikkimuseon kohderyhmänä ovat sekä kotimainen yleisö että ulkomaalaiset turistit. Museokonsepti ja sen sisällä oleva moderni suomalainen äänentoisto- ja tietokonesimulaatiotekniikka on suunniteltu kansainväliseksi vientituotteeksi.

Suomen kansallismuseo ja Helsingin kaupunginmuseo ovat tiiviisti mukana projektissa tuoden museoalan huippuosaamisen sisällön suunnitteluun ja toteutukseen. Myös Helsingin kaupunki tukee hanketta.

 

Lisätietoja Musiikkimuseon osakeannista: invesdor.com/fame